Nu är det snart dags för årets upplaga av äventyrarscouttävlingen 24:an i Ösmo!

Datumet är satt till 25-26/3 2023 och tävlingen pågår från kl. 12 på lördagen till 12 på söndagen. Gilla oss gärna på facebook.com/osmo24an.

Mer information hittar ni under deltagarsidan resp. funktionärsidan, deltagaranmälan är öppen.

Vi behöver förutom deltagare även en hel del funktionärer, vill du vara funktionär? Kontakta 24@mikey.se och ta en titt på funktionärssidan!

Vad är 24:an?

En 24 timmars pristävling för Äventyrarscouter med 24 kontroller som får avklaras i valfri ordning. Om man lyckas med en kontroll så får man en bokstav som leder till det slutliga lösenordet. Detta lösenord ska patrullen förhoppningsvis ha knäckt till målgången. Det gäller alltså att klara av så många kontroller som möjligt på de 24 timmar som man har till godo.

Det är en uppskattad variant på patrulltävling eftersom patrullen själva väljer sovplats, hur hårt man vill satsa och dessutom får chansen att på ett lagom sätt umgås med patruller från andra kårer. Startar gör man patrullvis med hajkutrustning och egen följeslagare.