Här är funkinformationen inför årets tävling (2023). En slags guide för vad man ska tänka på som funktionär och vilka tider/ ramar som gäller.

Som funk så hajkar/övernattar man ute på en kontrollplats i 24h. Man ska själv ha fixat allt som man behöver för själva övernattningen. Saker såsom mat, vätska, vindskydd och kläder ansvarar man själv för. På platsen där man övernattar så har man även kontrollplatsen.

Kontrollen ska vara bemannad i 24h (11:00-11:00), om en patrull kommer kl 03:15 så ska de få göra kontrollen. Ni väljer själva kontrolltema och plats på funkmötet som är den 15/3, kl. 19:00 på Sjöudden i Ösmo (vår scoutlokal, se http://osmo.scout.se/scoutlokalen/ ).

Själva inriktningen på kontrollen, t.ex. hur hinderbanan ska dras eller hur eldningskontrollen ska förberedas bestämmer ni själva. Om det är något material som ni behöver, som är krångligt att frakta så kan vi hjälpas åt att ordna det här ute på plats.

Tidsramar:

• 15/3    Funkmöte 19:00, man väljer kontroll, får information och börjar förbereda.
  • 20/3    Kontrollen uttänkt och klar. Instruktionerna skrivna och mailade till oss. 24@mikey.se
  • 25/3    Tävlingen börjar. Kl. 12 startar patrullerna, så kl 11 ska funk vara på kontrollplatsen.
  • 26/3    Tävlingen slutar. Kl. 11 stänger kontrollerna, alla funk beger sig tillbaks till Sjöudden. Från kl. 11 och framåt är det funkfika samt märkesutdelning. Alla åker hem.

Detta var en liten genomgång. Frågor kring sjukvård, tips inför vissa kontrollplatser m.m. sker på funkmötet. Hoppas ni inte blivit avskräckta utan vill komma ut till Ösmo och vara funktionärer.

Frågor skickas till 24:angruppen, enklast via 24@mikey.se